Powiatowy Zarząd Dróg w Grójcu zobowiązuje się
zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności
ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu
Informacji Publicznej Powiatowego Zarządu Dróg w Grójcu
.

Data publikacji strony internetowej: 2020-05-19. Data ostatniej
istotnej aktualizacji: 2023-03-13.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności
lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Na stronie zamieszczono dokumenty jako skan wersji papierowej,
  • Fragmenty treści strony będące faktycznie listami elementów nie są zdefiniowane w kodzie strony jako
    listy,
  • Nie spełniono wymagań minimalnego kontrastu pomiędzy tekstem a tłem,
  • Zwiększając rozmiar elementów strony internetowej w tym tekstu następuje utrata zawartości lub
    funkcjonalności strony,
  • Na stronie nie istnieją mechanizmy pozwalające na pominięcie bloków,
  • Nie zawarto poprawnego tytułu opisowego strony internetowej,
  • Na stronie internetowej nie zawarto celu linków w kontekście.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-11-26.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-20.

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest
Rafał Lipiński, r.lipinski@ekspertit.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 510319876. Tą
samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia
dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za
pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu,
opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie,
wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca
zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić
dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie
niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie
jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania
będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli
zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny
sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia
dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w
sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony
internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do
Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Powiatowy Zarząd Dróg w Grójcu z/s w Odrzywołku, Odrzywołek 8a, 05-622 Belsk Duży

  1. W budynku znajdują się 2 wejścia. Brak podjazdu dla wózków. Strefa kontroli w postaci ochrony budynku.
  2. Brak windy. Schody i korytarze nie spełniają norm szerokości.
  3. Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  4. Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
  5. Brak możliwości wstępu z psem asystującym.
  6. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
  7. Brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnych.